עושים אימוני בטן ולא רואים תוצאות? זו הסיבה

אחד המרוצים היותר המאתגרים (ולא, לא מדובר על טריאתלון) הוא המרוץ לבטן השטוחה. לכאורה, מה יותר פשוט מתרגילי בטן? נשכבים על המזרן, מתרוממים כלפי מעלה, מפעילים את שרירי הבטן והנה – בטן שטוחה! בפועל, אימוני בטן דורשים מכם קצת יותר, ובכדי לראות תוצאות תצטרכו להשקיע לא מעט.

רגע לפני שאתם עושים עוד אימון בטן, חשוב שגם אתם תדעו: המאמץ הרב שאתם משקיעים באימוני הבטן, חסר תכלית כל עוד לא תעניקו חשיבות לדבר מהותי נוסף. 

אימוני בטן בכל יום ולא רואים תוצאות? זו הסיבה:

אתם מתאמנים בכל יום בתרגילי בטן, מגדילים באופן קבוע את מספר הסטים, לא מוותרים לעצמכם על מספר החזרות, משלבים משקולות ועדיין לא רואים תוצאות? אפשר רק לנחש כי הסיבה לכך היא התזונה שלכם. כן, אתם קוראים נכון: התזונה. ישנה תפישה מוטעית כי “המתכון המנצח” לשרירי בטן הוא תרגילי בטן. טכנית, זה נכון. תוכלו לחזק את שרירי הבטן באמצעות התרגילים, אך אפשר לנחש כי מטרתכם גדולה יותר: לחזק את השרירים וגם לראות אותם.

מה שקורה המון פעמים הוא שאכן מושקעים משאבים רבים באימוני הבטן, אך זאת מבלי שניתנת תשומת לב לתזונה. רק בכדי להמחיש לכם את הרעיון, נסו לחשוב על זה כך: אתם אמנם מחזקים את הבטן, אך שכבת השומן שמעל השרירים מסתירה/מכסה אותם ולכן אינכם רואים ריבועים. 

שריפת שומן + אימוני בטן = ריבועים

בטן חטובה (שרבים מכנים גם כ”קוביות” או “ריבועים”), מסומנת כמטרה חמה ע”י מתאמנים ומתאמנות גם יחד. חשוב שתדעו ותזכרו: ללא תזונה מתאימה, אין תכלית לאימוני הבטן שלכם. הנוסחה אליה אתם צריכים להיצמד: אימוני בטן + תוכנית תזונה לחיטוב/שריפת שומן. המטרה היא “לטשטש” את השומן שבאזור הבטן, כך ששרירי הבטן שאותם את מחזקים, יבלטו. ככל ששכבת השומן תהיה דקה יותר – כך הבטן תהיה חטובה יותר.

שימו לב כי תוכנית תזונה לחיטוב/שריפת שומן, צריכה להיכתב ע”י תזונאית ספורט/דיאטנית מוסמכת. לא מומלץ בשום אופן לאמץ תוכנית תזונה רנדומלית שנחשפתם אליה ברשת, שכן סביר והיא תיצור יותר נזק מאשר תביא לכם תועלת. 

אימוני בטן בבית – התחילו להתאמן!

מרבית תרגילי הכוח מבוצעים בסיוע ציוד כושר כדוגמת משקולות, רצועות או גומיות. לשמחתכם, את תרגילי הבטן ניתן לבצע גם ללא ציוד. עם זאת, מומלץ בחום להצטייד במזרן אימונים (אם יש לכם מזרן יוגה, גם הולך). דבר נוסף שיכול לתרום רבות לאפקטיביות האימון – משקולת יד. לאלו מכם שאין ציוד בבית ורוצים להתחיל להתאמן כבר עכשיו, יכולים לאלתר עם פחית שימורים כבדה, שקית קמח, בקבוק מים, בקבוק כבד של חומר ניקוי/כביסה וכן הלאה. 

דוגמאות לתרגילי בטן:

  • כפיפות הבטן “הקלאסיות” – מדובר על התרגיל שסביר כי רובכם מכירים. שכבו על המזרן כשהברכיים שלכם כפופות. הניחו את ידכם מאחורי הראש (תפקידן לתמוך אותו), והתרוממו אל כיוון הברכיים. שימו לב כי הבטן היא זו שצריכה להרים אתכם כלפי מעלה ולא הגב. אינדיקציה כי אתם מבצעים את התרגיל טוב: ישנה תחושה כי “הבטן שורפת”. ככל שתרגישו “שרפה” חזקה יותר – כך יותר טוב.
  • בטן סטטית (פלאנק) – זהו הטרנד החם באימוני הבטן. לטובת התרגיל, עליכם לעבור למצב של שכיבת סמיכה, כאשר הגוף נתמך ע”י המפרקים וקצות האצבעות ברגליים. המצב הסטטי הוא זה המפעיל את הבטן, ואינכם נדרשים לעשות דבר מלבד להישאר בפוזיציה יציבה. שימו לב כי אינכם קורסים כלפי מטה – הגב צריך להישאר ישר והבטן אסופה.
דילוג לתוכן