חדרי הכושר סגורים? הבית פתוח! על אימוני אונליין

הספקתם לשכוח איך עושים פלאנק וסקווט, מה זה קטלבל ואיך משתמשים ברצועות ה-TRX? חדרי הכושר סגורים כבר חודשים ארוכים, ונכון לכתיבת שורות אלו גם אין צפי לפתיחתם. בסגר הראשון התנחמתם בעובדה כי “זה גל וזה חולף”. בסגר השני? לא האמנתם כי תוכנית האימונים שלכם נקטעת פעם נוספת. וכעת, בשיאו של הסגר השלישי? אתם לא מוכנים עוד לוותר.

מתאמנים רבים ממשיכים לטפח את שגרת האימונים שלהם בביתם. כעת, הגיע גם תורכם להצטרף! אז אילו אפשרויות פתוחות בפניכם ואיזו מסתמנת כיעילה ביותר? לפניכם, כל מה שאתם צריכים לדעת:

להתאמן אונליין – איך אתם תרצו להתאמן?

רגע לפני שאתם עולים על בגדי הספורט ומזיזים את השולחן בסלון, דעו אילו אימוני אונליין זמינים לכם:

  • אימון אונליין עם מאמן אישי – מדובר על אימון אישי לכל דבר ועניין המועבר באמצעות שיחת וידאו. היתרונות: תשומת הלב האישית, החדרת המוטיבציה ומעקב אחר ביצועים וקצב ההתקדמות.
  • צפייה באימונים מוקלטים ביוטיוב – תוכלו לצפות באלפי (!) אימונים של מאמנים מישראל ומחו”ל. הבעיה היא שנדיר מאד למצוא תוכנית אימונים מלאה. המשמעות היא שיפתח בפניכם בכל פעם אימון רנדומלי שלא בהכרח משקף את הרמה שלכם וסוג האימון המתאים לכם.
  • אימוני אונליין-לייב – אימוני הכושר הקבוצתיים בהם לקחתם חלק בחדרי הכושר ובפארקים, מועברים כעת אונליין. הצטרפות לאימונים כרוכה בתשלום, אך בתמורה אתם מקבלים מסגרת ואווירה אותנטית של אימון.

אילו אימונים הם המומלצים ביותר?

  • מבחינת עלות, מובן כי צפייה באימונים ביוטיוב היא הכלכלית ביותר. מדובר על אימונים שלא עולים לכם כסף ולא מחייבים אתכם. עם זאת, העובדה כי אינכם מחויבים לתוכנית עלולה לגרום לכך שלא תתמידו. בעיה נוספת שיש באימונים מוקלטים היא שאין מאמן שעוקב אחר הביצועים שלכם, שזורק לכם מילת עידוד ומחזק אתכם חיובית על התקדמותכם.
  • בכל הקשור ליעילות, אין ספק כי אימונים המועברים בלייב הם היעילים ביותר. אימונים אלו נבדלים בדבר אחד מהאימונים “הרגילים” המוכרים לכם – הם מועברים דרך המסך. במקום להגיע אל הסטודיו, עליכם לפנות מעט מקום בסלון/חדר עבודה/מרתף. ישנם מכונים שהעתיקו את פעילותם באופן מלא לאונליין, כך שכל סוגי האימונים והחוגים השונים, זמינים לכם ותוכלו להירשם אליהם.

“כמה יעלה לי לשמור על כושר מהבית?”

אם נוריד מהפרק את הצפייה באימונים המוקלטים ביוטיוב, הרי שפתוחות בפניכם 2 אפשרויות:

  • מאות שקלים בחודש עבור אימון עם מאמן אישי – מדובר על עלות גבוהה יחסית לכל אימון שלרוב לא יורדת מ-100 שקלים. מובן כי לאימונים שכאלו ישנו ערך מוסף רב – מהיחס האישי, בניית התוכנית בהתאמה מלאה אליכם וזמינות של המאמן גם לאחר האימון.
  • 100-200 שקלים בחודש עבור מנוי לאימוני קבוצה ב-LIVE – מכוני כושר שונים מציעים מנויים לאימונים בלייב בעלות נוחה ונמוכה יותר בהשוואה למנויים במכון עצמו. טיפ אליכם: תנו עדיפות למכון שמאפשר לכם להתנסות באימון ניסיון, ושההרשמה אליו אינה מותנית בהתחייבות.

רכישת ציוד לאימונים בבית – הכרחית או מיותרת?

שאלה טובה. בסגר הראשון והשני, מיטב מאמני הכושר פרסמו סרטונים של אימונים שניתן לבצע ללא ציוד. טכנית, תוכלו להסתדר גם ללא ציוד מקצועי, ובמקרים הרלוונטיים תוכלו לאלתר עם מארזי קמח, סוכר או קופסאות שימורים. מאחר ואין צפי לפתיחת חדרי הכושר ואת האימונים אתם עתידים לבצע אך ורק מהבית (קל וחומר שבתקופת החורף), מומלץ להשקיע ברכישת ציוד בסיסי. עם הרשמתכם לתוכנית האימונים, ימליץ המאמן על הציוד המומלץ בהתאם לסוג האימון. לרוב, ההמלצה תהיה על רכישת מזרן ומשקולת יד בסגנון קטלבל. ההוצאה הצפויה? בין 50-150 שקלים.

דילוג לתוכן