איך להוריד אחוזי שומן?

המטרה החדשה שהצבתם לעצמכם: חיטוב! תהליך החיטוב מותנה בהורדת אחוזי השומן מהגוף. על מנת לכבוש את מטרתכם, עליכם להבין תחילה מהו ההבדל בין חיטוב לדיאטת הרזייה, ולהכיר את השילוש הקדוש שיקדם אתכם אל עבר החיטוב. 

חיטוב ודיאטת הרזייה – מה ההבדל?

לפני שנשיב בהרחבה על השאלה “איך להוריד אחוזי שומן?”, חשוב להבין לעומק מהו ההבדל בין חיטוב ובין דיאטת הרזייה. מדובר על שתי תוכניות שונות לחלוטין, אך בכל זאת ישנם אלו שמעט מתבלבלים ביניהן משום שהן חולקות מטרה זהה: לשרוף שומן. הספורטאי האולימפי, המתאמן בחדר הכושר והאדם שרוצה לרדת במשקל, כולם פועלים למען שריפת השומן.

תהליך שריפת השומנים מתבצע (בין היתר) עם צריכה מופחתת של קלוריות. המטרה היא ליצור מצב בו אתם מוציאים יותר ממה שאתם מכניסים. לדוגמא: התפריט שלכם בנוי מ-2400 קלוריות אך אתם שורפים בכל יום (הודות לאימונים) כ-3700 קלוריות. מצב שכזה מבסס את התנאים האידיאליים להורדת אחוזי השומן.

אז מהו ההבדל בעצם בין תהליך הדיאטה לתהליך החיטוב?

  • בדיאטת הרזייה, הדגש הוא על ירידה במשקל (“לא חשוב לי איך! אני רוצה לראות המספר על המשקל יורד!”). כלומר, כל המשאבים מושקעים בהשלת קילוגרמים מהגוף. למרות שהמטרה היא לשרוף את השומן המציק והמטריד, לא אחת מה שקורה הוא שהמספר המרגש שרואים על צג המשקל הינו תוצר של ירידה במסת השריר. 
  • בתהליך חיטוב לעומת זאת, המשאבים מושקעים בשריפת השומנים, אך גם בשימור מסת השריר. מדובר על תהליך שבו מילת המפתח היא האיזון – יש למצוא את הבלאנס המדויק הזה שמצד אחד שורף את השומן, אך מצד שני לא פוגע במסת השריר. החיטוב נוצר (ונראה כלפי חוץ) כאשר ישנה כמות נמוכה יחסית של שומן בהשוואה למסת השריר. 

איך מורידים אחוזי שומן מהגוף לטובת חיטוב?

ישנו שילוש קדוש שעליכם להכיר כבר מעכשיו:

  • תזונה נכונה
  • פעילות גופנית
  • עקביות 

נתחיל ונדגיש כי אף פרמטר מתוך השלושה לא יכול להחזיק לבד תהליך של ירידה באחוזי השומן: רק היצמדות לתזונה תסייע אמנם בירידה במשקל, אך גם עלולה לפגוע במסת השריר. פעילות גופנית בלבד ללא התחשבות בתזונה אולי תחזק את השרירים, אך כמות השומן בגוף עלולה דווקא לעלות. מבלי שתתמידו בתהליך? לא תראו תוצאות:

  • תוכנית תזונה – הדבר החשוב ביותר הוא שלא להחליט על דעת עצמכם כמה אתם אוכלים, מה אתם אוכלים ומתי. תפריט תזונה לחיטוב צריך להיות מותאם אישית אליכם ולהיכתב ע”י תזונאית מוסמכת. בתפריט שכזה, ישנה משמעות לכל גרם ולכל קלוריה. תפריט טוב יהיה תפריט שמצד אחד יתרום לשריפת השומנים, ומצד שני יתרום לשיקום ולבניית השרירים/שימור מסת השריר הקיימת. 
  • אימוני כוח – החיטוב מותנה באופן ישיר באימוני הכוח שלכם. ההמלצה אליכם היא להתאמן עם מאמן כושר אישי, שיבנה בעבורכם תוכנית אימונים המותאמת למשקלכם ולמטרות החיטוב שלכם. כמו כן, מאמן אישי יסייע לכם לשמר את המוטיבציה, הוא יעניק לכם מסגרת ויוכל לדייק את הביצועים שלכם לאורך האימון.
  • עקביות – מתאמנים שבוע ולוקחים פסק זמן של שבועיים? מתמידים בתפריט בכל השבוע אך בסופי השבוע “מתפרעים”? אתם יכולים לשכוח מחיטוב. עליכם להיות מחויבים באופן מלא לתוכנית האימונים ולתפריט התזונה שלכם. הגוף זוכר הכל – את מה שאתם עושים למענו ואת מה שאתם מחסירים ממנו. 

אפשר לדמות את התהליך ואת חשיבות מעורבותם של שלושת הפרמטרים לנסיעה ברכב: בכדי שתהיה נסיעה (למרחקים קצרים או ארוכים), יש צורך בשלושה דברים: רכב, דלק ונהג. כל משתנה תלוי בשני, ורק חיבורם של שלושת המשתנים יחד מבסס את התנאים לנסיעה. יעד הנסיעה הבא שלכם: חיטוב!

דילוג לתוכן