שלושה סגרים עשו את שלהם: הישראלים עלו במשקל

משבר הקורונה לא ממש עזר לכם לשמור על אורח חיים בריא, להקפיד על תפריט תזונה ולהתמיד באימונים. כעת, בעיצומו של הסגר השלישי, גם אתם מבינים כי מלבד המחיר החברתי, הבריאותי והכלכלי, שילמתם מחיר נוסף: העליתם במשקל. איך ניתן להסביר את העלייה של ישראלים רבים במשקל בחודשים האחרונים?

  • אכילה רגשית וחברתית – המטבח בבתים רבים הפך למזללה הפועלת 24/7. בתקופה של חוסר יציבות בכל כך הרבה תחומים, רבים מצאו נחמה ועיסוק באוכל.
  • חדרי הכושר סגורים – כבר חודשים ארוכים שמכוני הכושר סגורים. לצד המתאמנים שהצליחו לשמור על שגרת האימונים גם תחת ההגבלות, לא מעטים אלו שהתקשו מאד.
  • מוטיבציה נמוכה – ימים שלמים בפיג’מה, שבועות מבלי לצאת מהבית ותחושה כללית כי “אין בשביל מה ומי להתאמץ”. כשהמוטיבציה נמוכה, קשה מאד להקפיד ולהתמיד בתפריט ובתוכנית אימונים.

תפריט דיאטה או תוכנית אורח חיים בריא?

המטרה אחת והיא ברורה לכם: אתם רוצים לרדת במשקל. עם זאת, תוכלו להשיגה אותה באמצעות שתי דרכים שונות:

  • דיאטת הרזייה – מבוססת על תפריט שתכליתו העיקרית היא ירידה מהירה במשקל. עם הגעתכם למשקל היעד, יהיה עליכם להיצמד לתפריט חדש שמטרתו לשמור על המשקל הקיים. לרוב, דיאטות ההרזיה מיועדות לפרק זמן מוגבל, וקשה מאד להתמיד בהן לאורך שנים. 
  • תוכנית לאורח חיים בריא –שלא כמו בדיאטות, בתוכניות של אורח חיים בריא הדגש הוא על מה אוכלים יותר מאשר כמה אוכלים. באופן טבעי, קל יותר להתמיד בתוכניות אלו ולאמץ אותן כדרך חיים. בנוסף, תוכנית של אורח חיים בריא כוללת התייחסות ישירה לפעילות גופנית. 

עם כל דרך שתבחרו, אנו ממליצים בחום לאמץ את שני הטיפים הבאים:

  • אל תכניסו לבית אויבים – הטיפ הזה אולי נשמע כקלישאה, אך לא תאמינו עד כמה יעיל הוא! כשאתם עורכים את הקניות השבועיות שלכם, רכשו אך ורק דברים שראויים להיכנס לבית ולגופכם. האם אתם פותחים את דלת הבית לאנשים זרים או כאלו שרוצים להרע לכם? בוודאי שלא! הימנעו ככל הניתן מרכישת מוצרים מעובדים, עתירי שומן וסוכר. 
  • תכננו ארוחות – הכינו לעצמכם קופסאות עם אוכל מוכן לכל השבוע. כך, כשתגיע שעת ארוחת הצוהריים או הערב, לא תצטרכו להעסיק את עצמכם בשאלה “מה אוכלים היום?”, והסבירות שתיפלו לפיתוים ולנשנושים היושבים על השיש – נמוכה. 

נוספו לכם קילוגרמים בקורונה? כך תיפטרו מהם!

“המתכון” לירידה במשקל – גם בדיאטות הרזיה וגם בתוכניות “אורח חיים בריא“, מבוסס על שני מרכיבים עיקריים:

  • תפריט תזונה שמתאים לכם – לא כל הדיאטות מתאימות לכולם, ומסיבה זו לא ניתן לקבוע כי ישנה דיאטה אחת שמומלצת יותר מאחרת. טיפ אליכם: למרות שישנם המון תפריטים זמינים ברשת (והמון מובילי דעת קהל שמנסים למכור דיאטות שהם מפרסמים), תאמו לעצמכם פגישה עם תזונאית/דיאטנית. לאחר שהיא תלמד אתכם – על העדפותיכם, אורח החיים שלכם והמטרות שלכם, היא תציע תפריט מותאם אישית שסיכויי ההתמדה וההצלחה בו – גבוהים.
  • אימוני כושר שאתם אוהבים – האם ניתן לרדת במשקל ללא פעילות גופנית? התשובה היא שכן. האם כדאי לשלב פעילות גופנית? חד משמעית! פעילות גופנית מחזקת את הגוף, מרוממת את מצב הרוח, הופכת אתכם מחויבים לתהליך, מסייעת בחילוף החומרים ומאיצה את הירידה במשקל.

“ארד במשקל כבר אחרי הסגר, אני לא דואג”

ההבטחה הזו דומה להבטחה: “זהו, מיום ראשון דיאטה”. שינויים לא מתכננים, אלא עושים. אל תתנו בשום אופן את הבריאות שלכם בסגר, בהגבלות או בהנחיות. בימים של משבר בריאותי, הדבר הנכון והאחראי לעשות הוא לשמר את ההרגלים הטובים ולאמץ הרגלים חדשים נוספים. צאו לדרך!

דילוג לתוכן