צריכה קפה להורדה במשקל

הקשר בין צריכת קפה וירידה במשקל

צריכת קפה היא הרגל נפוץ בבוקר או במהלך היום. לקפה יש תכולת קפאין גבוהה, שהוא מרכיב שיכול לעורר את מערכת העצבים המרכזית. ניתן להשתמש בו גם לירידה במשקל מכיוון שהוא מכיל נוגדי חמצון וחומרים נוספים המסייעים בהפחתת הדלקת בגוף.

צריכת קפה לירידה במשקל:

מחקר שפורסם על ידי The American Journal of Clinical Nutrition בשנת 2012 מצא כי אנשים ששתו שתיים עד חמש כוסות קפה ביום היו בסיכון נמוך יותר לעודף משקל או השמנת יתר מאשר אלו שלא שתו קפה כלל.

מחקר נוסף שפורסם על ידי BMJ Open Heart בשנת 2018 מצא ששתיית שש כוסות קפה ליום קשורה בסיכון נמוך יותר להשמנה ולסוכרת מסוג 2.

הקשר בין צריכת קפה לירידה במשקל אינו ברור, אך נראה כי הוא מועיל בצריכה מתונה, במיוחד אם אתה נאבק עם בעיות בריאות הקשורות למשקל כגון סוכרת מסוג 2 או השמנת יתר.

מדוע קפה הוא הנשק הסודי לירידה במשקל

צריכת קפה היא אסטרטגיית הרזיה פופולרית. אומרים שקפה יכול לעזור לך לרדת במשקל על ידי הגברת חילוף החומרים ושיפור מצב הרוח שלך.

עם זאת, מחקרים אחרונים מראים כי ייתכן שצריכת קפה אינה יעילה כפי שחשבו בעבר. למעשה, כמה מחקרים מצאו ששתיית יותר מארבע כוסות קפה ביום יכולה למעשה להוביל לעלייה במשקל ולהשמנה.

אז מה פסק הדין בעניין הקפה? האם זה נשק סודי לירידה במשקל או לא?

מחקר שפורסם בכתב העת Nutrition Research מצא שקפאין עשוי לעורר תאי שומן לשחרר חומצות שומן ולהגביר את קצב שריפתן על ידי הגוף. פירוש הדבר יכול להיות שקפאין יכול לעזור בירידה במשקל אם הוא נצרך במתינות (פחות מ-400 מ”ג ליום).

כדי להפיק את היתרונות הללו, יש כמה דברים שכדאי לזכור – הימנעו ממשקאות ממותקים בסוכר וכאלה שנעשו עם שמנת וחלב כי הם מכילים תוספת

קפה וירידה במשקל: ממצאי המחקר האחרונים

צריכת קפה לירידה במשקל היא נושא שנחקר רבות. ישנם מחקרים רבים המסיקים שקפה יכול להועיל למאמצי ההרזיה שלך. מחקר שפורסם בכתב העת Food & Nutrition Research מצא ששתיית שתי כוסות קפה ביום יכולה לעזור לך לרדת במשקל ובשומן בגוף מאשר לא לשתות קפה כלל.

ממצאי המחקר העדכניים ביותר על הקשר בין קפה לירידה במשקל מראים כי קיים מתאם חיובי בין צריכת קפה מוגברת וירידה במדד מסת הגוף (BMI). המשמעות היא שאנשים ששותים יותר משתי כוסות קפה מדי יום שוקלים בדרך כלל פחות מאלה שלא שותים בכלל.

מחקר שפורסם בכתב העת Neuropsychiatric Disease & Treatment מצא כי קיים קשר משמעותי בין צריכת קפאין, BMI והיקף מותניים אצל מתבגרים. התוצאות הראו קשר הפוך בין צריכת קפאין ל-BMI, היקף מותניים, רמות גלוקוז בצום, עמידות לאינסולין, רמות כולסטרול כולל, רמות טריגליצרידים, LDL-ch

קפה, ירידה במשקל והצטברות עדויות

צריכת קפה לירידה במשקל היא נושא חם. העדויות לצריכת קפה וירידה במשקל הולכות ומצטברות.

לצריכת קפה הוכחה השפעה משמעותית על הירידה במשקל. ישנן דרכים רבות ושונות בהן קפה יכול לעזור בירידה במשקל, כגון הגברת רמות האנרגיה, הגברת חילוף החומרים והפחתת רמות הרעב.

הראיות ממשיכות להצטבר שצריכת קפה עשויה להועיל לניהול משקל.

קפה הוא חלק חשוב בחייהם של אנשים רבים. זה יכול להיות איסוף מהיר בבוקר או דרך להירגע אחרי יום ארוך. אבל מה אם צריכת קפה באמת יכולה לעזור לך לרדת במשקל?

הרעיון שצריכת קפה יכולה להוביל לירידה במשקל אינו חדש. זה הוצע במשך עשרות שנים, אבל מעולם לא היו מספיק ראיות כדי לגבות את הטענה הזו. כעת, מחקרים אחרונים סוף סוף צברו מספיק ראיות כדי להוכיח ששתיית קפה אכן יכולה להוביל לירידה במשקל וליתרונות בריאותיים נוספים.

דילוג לתוכן