מה זה אימון קרוספיט?

מהי תוכנית קרוספיט?

קרוספיט היא תוכנית כוח והתניה המתמקדת בתנועות פונקציונליות בעצימות גבוהה.

אימון זה פותח על ידי גרג גלסמן ולורן ג’נאי בתחילת שנות ה-2000. אימוני קרוספיט מבוססים על תנועות פונקציונליות מגוונות כל הזמן. אימונים אלו נועדו להיות קצרים ואינטנסיביים במטרה לשפר את הכושר הכללי.

אימוני קרוספיט ידועים בהתמקדותם בתרגילים בעצימות גבוהה כגון הרמת כוח, הרמת משקולות אולימפית, חזק, פליומטרי, התעמלות והתעמלות. אימונים אלו כוללים גם פעילות גופנית קרדיווסקולרית וכן מתיחות להתקררות לאחר כל אימון.

אימוני קרוספיט הם סוג חדש של משטר כושר המשלב הרמת משקולות, פעילות אירובית והתעמלות.

תוכנית CrossFit נועדה להיות תוכנית מוכנות גופנית רחבה וכללית שיכולה לשמש כל אדם בריא למטרה מפורשת של שיפור יכולת גופנית כללית בכל אחד מעשרה תחומי כושר מוכרים: סיבולת לב וכלי דם/נשימה, סיבולת, כוח, גמישות, כוח, מהירות, זריזות, שיווי משקל, קואורדינציה ודיוק.

מה זה קרוספיט ולמה כדאי לי להתחיל לעשות את זה?

קרוספיט היא תוכנית כוח והתניה המורכבת מתנועה מגוונת כל הזמן, בעצימות גבוהה, פונקציונלית. הוא פותח על ידי גרג גלסמן באמצע שנות ה-90 וכיום מתורגם על ידי חברים של יותר מ-13,000 חדרי כושר קשורים, כולל תוכניות אתלטיות רבות בבתי ספר תיכוניים ובמכללות.

קרוספיט הוא אימון אינטנסיבי שניתן להתאים לכל אדם. הוא נועד לשפר את הכושר ב-10 תחומים שונים: סיבולת; כּוֹשֵׁר עֲמִידָה; כוח; כּוֹחַ; מְהִירוּת; זְרִיזוּת; איזון; תֵאוּם; דיוק וגמישות.

אין מכונות או משקולות חופשיות המעורבות באימוני קרוספיט אלא תרגילים כמו משיכות, שכיבות סמיכה, כפיפות בטן, ריצה והרמת משקולות עם מוטות או ציוד הרמה אולימפי אחר.

איך להתחיל אימוני קרוספיט

קרוספיט הוא משטר כושר שהוא שילוב של הרמת משקולות, ספרינט והתעמלות.

אימוני קרוספיט הפכו פופולריים בשנים האחרונות. סוג זה של אימון נוצר על ידי גרג גלסמן ולורן ג’נאי בשנת 2000. אימוני קרוספיט הם שילוב של הרמת משקולות, ספרינט והתעמלות. תרגילים אלו מבוצעים בעצימות גבוהה כשהמטרה היא להעלות את רמת הכושר של המשתתף.

אדם שעושה קרוספיט יצטרך להיות מסוגל לעשות יותר מתרגיל אחד בכל פעם עם משקלים כבדים או לפרקי זמן ארוכים ללא הפסקות מנוחה בין הסטים.

אימוני קרוספיט בנויים בדרך כלל על בסיס יומי עם אימונים שונים לימים שונים (שני, רביעי, שישי).

חימום נכון לפני ביצוע אימון

קרוספיט היא צורת פעילות גופנית המשלבת תרגילים גופניים שונים, כולל הרמת משקולות ואירובי.

אימוני קרוספיט נעשים בדרך כלל במסגרת קבוצתית עם אנשים שנמצאים בערך באותה רמת כושר. האימונים נועדו להיות קשים, אבל מתגמלים ומהנים. אימון קרוספיט כולל חימום נכון לפני ביצוע אימון.

קרוספיט היא תוכנית אימונים המתמקדת באימוני אינטרוולים בעצימות גבוהה. הוא נוצר על ידי גרג גלסמן ולורן ג’נאי בשנת 2000.

זוהי תוכנית כוח והתניה המורכבת ממגוון תרגילים, לרבות הרמת משקולות, התעמלות, ספרינט, חתירה ועוד. קרוספיט נועד לשפר את הכושר הגופני הכללי.

מה ללבוש כשעורכים אימון

קרוספיט היא תוכנית כושר שדוחפת את המשתתפים לגבולותיהם. האימונים נועדו להיות ניתנים להרחבה ומאתגרים, והם מגוונים כל הזמן על מנת לשמור על המשתתפים על קצות האצבעות.

אימוני קרוספיט הם אינטנסיביים ודורשים ציוד רב. בגדי האימון של CrossFit צריכים להיות נוחים, כמו גם עמידים ונושמים.

הבגדים צריכים גם להיות מסוגלים לספוג זיעה בקלות, מכיוון שהיא תגיע ככל הנראה מהאימון עצמו ומהתרגילים שנעשו לפני כן.

קרוספיט היא תוכנית כושר המתמקדת בתנועות פונקציונליות כמו הרמת משקולות, התעמלות וספרינט.

ניתן לערוך אימוני קרוספיט בבית אך זה דורש ציוד מסוים. תזדקק למשקולת, משקולות, ספסל, מוט משיכה ומשקולות.

יש אנשים שבוחרים להתאמן בבית בגלל גורם הנוחות. אפשר לעשות קרוספיט בזמן שלך כדי שתוכל להתאים אותו ללוח הזמנים שלך בקלות רבה יותר.

הבגדים שאתה לובש בעת האימון אינם חשובים במיוחד, אך מאמנים ממליצים ללבוש בגדים נוחים ונעליים לכל סוג של פעילות גופנית כדי למנוע פציעה או אי נוחות.

דילוג לתוכן