מדוע קשה להתמיד עם תוכניות אימונים בחדר כושר?

זהו, החלטתם שאתם מתחילים להתאמן! רכשתם בגדי ספורט, נרשמתם כמינויים לחדר הכושר ואפילו שיבצתם אימונים ביומן שלכם. השבוע הראשון אמנם היה מעט אתגר, אך התמדתם בכל האימונים. בשבוע השני חשתם כאבים בשרירים, כך שמצאתם לנכון להפחית את מספר האימונים. בשבוע השלישי הצלחתם להגיע רק לאימון אחד, ובשבוע הרביעי – מצאתם עצמכם מסבירים לעצמכם מדוע אין לכם זמן להתאמן השבוע. נשמע לכם מוכר?

ישראלים רבים משקיעים מאות ואלפי שקלים בשנה על מינויים בחדר הכושר. למרות שהם מאובזרים במכשירים מעולים, מצוידים במאמנים מקצועיים והאווירה בהם תוססת, רבים מתקשים להתמיד עם תוכניות אימונים בחדרי הכושר. איך ניתן להסביר את זה, ובעיקר – איך תוכלו להתמיד?

“הכל טוב, אתאמן כבר בשבוע הבא”

אם בחדרי הכושר מתקיימים כל התנאים לאימונים מעצימים ומטיבים, מדוע רבים נמנעים מלהגיע אליהם? מאחר ובחדרי הכושר אין באמת מסגרת, וכל מתאמן הוא אדון לעצמו. המשמעות היא שקל מאד להגיע למצב של וויתור עצמי ודחיינות. וכך, ההתחלה המבטיחה, היעדים הגדולים והרצון להיצמד לאורח חיים בריא, לבסוף לא מתממשים. האם גם לכם יצא “לנחם” עצמכם בתירוצים הבאים?

  • “אני מעדיף כבר להתאמן בשבוע הבא כשיהיה לי פחות לחץ בעבודה”
  • “בטח ממש עמוס בשעות האלו, אתאמן כבר מחר”
  • “כואבים לי השרירים מאימון הכוח, עדיף שאנוח שבוע”

כמו כן, במקרים בהם כבר מגיעים לחדר הכושר, לא תמיד נצמדים לתוכנית האימונים האישית. מדוע? משום שבעת שצף קושי, קל מאד לוותר לעצמך כי אין מאמן שמוביל אותך, מדרבן אותך או מאיץ בך. וכך, ההמלצה ל-30 דקות הליכון הופכת ל-20 דקות, 40 כפיפות הבטן הופכות ל-15 ו-30 החזרות בתרגילי החזה הופכות לאפס. 

תוכניות אימונים בחדר הכושר – איך תצליחו להתמיד?

היעדר המסגרת הוא זה שגורם לכם לוותר לעצמכם בכל פעם מחדש? אם כך, אמצו את הטיפים הבאים:

  • הירשמו לחוגים – מרבית חדרי הכושר מציעים גם חוגים – מיוגה ועד אימוני TRX. מאחר ומדובר על אימון קבוצתי עם מאמן ישיר, המחויבות שלכם הופכת גדולה יותר. המשמעות היא שהסיכוי שתירשמו לשיעור ותבטלו את הגעתכם, יחסית נמוכה. התוצאה: התדמה!
  • אימון עם מאמן בחדר הכושר – גם בחדרי הכושר פועלים מאמנים אישיים, ובמחירים נוחים. כלומר, תוכלו לבצע תוכניות אימונים גם עם מאמנים אישיים. במידה וההסתגלות אינה קלה לכם ואתם מתקשים להתמיד, החלו להתאמן עם מאמן אישי בתוך חדר הכושר. הוא ינחה וילווה אתכם מקצועית, יחדיר בכם מוטיבציה ויעיר את “תשוקת הפעילות הגופנית” הפנימית שלכם.
  • טיפ זהב: מהעבודה ישירות לחדר הכושר – לחזור מהעבודה בשבע בערב, להתארגן ולצאת לחדר הכושר, זה בהחלט לפשוט. טיפ אליכם: חסכו מעצמכם את העצירה בבית, והגיעו אל חדר הכושר ישר ממקום עבודתכם. כך, הדילמה של “ללכת או לא ללכת” הופכת לא רלוונטית. מובן כי עליכם להיערך מראש עם תיק ובו כל החפצים הרלוונטיים לאימון. לפני שמגיעים הביתה: מתאמנים!
דילוג לתוכן