כמה חלבון יש טונה?

מבוא:

חלבון הוא חלק חשוב בתזונה בריאה. טונה היא מקור רזה לחלבון המכיל את כל חומצות האמינו החיוניות. יש בו גם חומצות שומן אומגה 3 וויטמין D, החשובים לבריאות הלב וכלי הדם.

כמות החלבון בטונה משתנה בהתאם לסוג שאתה קונה וגודל הדג. בטונה משומרת יש בדרך כלל יותר חלבון מכיוון שהיא עשויה מדגים גדולים יותר מאשר טונה טרייה.

כמות החלבון ב-100 גרם (גרם) של טונה משומרת נעה בין 34 ל-36 גרם, בעוד שב-100 גרם של טונה טרייה יש רק כ-24 עד 27 גרם. ההבדל בין טונה משומרת לטונה טרייה תלוי בגודל הדג כשהוא נלכד ומשומר או כשהוא נתפס, מעובד ונמכר כחתיכה שלמה במכולת או במסעדה – לא רק לפני כמה זמן הוא נתפס או מעובד.

ישנם סוגים רבים של טונה זמינים בשוק. טונה היא אחד הדגים הפופולריים ביותר, והיא גם מקור נהדר לחלבון.

כמות החלבון בטונה משתנה בהתאם לסוג שאתה אוכל. לדוגמה, שימורי טונה קלה מכילה כ-30 גרם חלבון לפחית ואילו לבקור משומר יש כ-40 גרם לפחית.

כל מה שאתה צריך לדעת על אכילת טונה

טונה היא סוג של דג עשיר בחלבון. יש לו גם חומצות שומן אומגה 3 וזה אחד המקורות הטובים ביותר של חומר תזונתי זה. לטונה יש הרבה יתרונות, אבל כדאי להיות מודעים לכך שהיא יכולה להכיל כספית ומזהמים אחרים. מאמר זה ידון בכמות חלבון יש בטונה, היתרונות והסיכונים, וכיצד לאכול טונה בבטחה.

כמות החלבון בטונה משתנה בהתאם לסוג שאתה אוכל. לבנה או טונה לבנה מכילים בדרך כלל כ-30 גרם חלבון ל-3 אונקיות (85 גרם) בעוד לטונה בהירה או צהוב-סנפיר יש רק כ-15 גרם ל-3 אונקיות (85 גרם).

היתרונות של אכילת טונה כוללים את היותה עשירה בחומצות שומן אומגה 3, המכילה רכיבי תזונה חיוניים רבים כמו ויטמין B12, ויטמין D וסלניום, מספקת מקור טוב לחלבון רזה עם תכולת שומן נמוכה, דלת קלוריות עבור אלה שמנסים לרדת במשקל ובמחיר סביר

כמה טונה אדם אחד אוכל ביום?

טונה היא מאכל נהדר לאכול מכיוון שהיא עשירה בחלבון ודלה בשומן.

אדם אחד יכול לאכול בערך 3 אונקיות של טונה ליום, שהם בערך 100 גרם.

זה יהיה בערך 25% מהצריכה היומית המומלצת של חלבון.

מה זה טונה?

טונה היא סוג של דג שחי באוקיינוס. זה אוכל פופולרי לאנשים לאכול.

כמה אדם אחד אוכל ביום?

זה תלוי באדם. יש אנשים שאוכלים טונה משומרת רק פעם בחודש או פחות, בעוד שאחרים עשויים לאכול אותה כל יום. אדם שאוכל טונה משומרת פעם בחודש יקבל כ-2 גרם חלבון מקופסת הטונה, בעוד שמי שאוכל אותה כל יום עשוי לקבל כ-24 גרם חלבון מהפחית. זה אומר שאם אתה אוכל את זה כל יום, אתה מקבל יותר מפי 4 חלבון מאשר מישהו שאוכל את זה פעם בחודש!

האם כדאי לאכול שימורים של טונה?

שימורי טונה מומלצת לרוב על ידי רופאים ותזונאים מכיוון שיש בה הרבה חלבון וחומרים מזינים אחרים שטובים לגוף שלך. עם זאת, יש אנשים שלא אוהבים לאכול שימורים כי הם חושבים שהם לא בריאים או מלוחים מדי.

כמה חלבון אתה מקבל מאכילת קופסת טונה?

חלבון הוא רכיב תזונתי חיוני לגופנו. זה עוזר בבנייה ותיקון שרירים, מספק אנרגיה, וגם מחזק את המערכת החיסונית. חלבון נמצא בכל המזונות כמו בשר, דגים, ביצים, שעועית, אגוזים וכו’.

טונה היא אחד המקורות הטובים ביותר לחלבון והיא מכילה הרבה חומרים מזינים כגון חומצות שומן אומגה 3 אשר טובות לבריאות הלב.

קופסת טונה מכילה כ-25 גרם חלבון השווים ל-8% מהדרישה היומית לאישה או 10% לגבר.

פחית טונה היא מקור טוב לחלבון וחומרי תזונה אחרים. מנה של 3 אונקיות של טונה משומרת מכילה כ-30 גרם חלבון. תכולת השומן בקופסאות שימורים משתנה ממותג למותג, אך היא בדרך כלל בסביבות 10%.

החלבון בפחית טונה אינו גבוה כמו החלבון במזונות אחרים כמו ביצים או עוף. אבל זה כן מספק כמה חומצות אמינו חיוניות שקשה להשיג ממקורות אחרים.

דילוג לתוכן