כמה חלבון יש בקציצת בקר?

כמה חלבון אתה צריך לאכול?

אתם בטח תוהים כמה חלבון יש בקציצת בקר, ואם זה מספיק כדי לענות על הצרכים היומיומיים שלכם.

התשובה היא שזה תלוי בגודל הקציצה, אבל תקבלו כ-25 גרם חלבון מקציצת בקר רגילה של 6 אונקיות. זה בערך חצי מכמות החלבון שאתה צריך ביום.

אם אתה רוצה לאכול יותר מהמבורגר אחד ביום, אז תצטרך לוודא שיש גם מקורות אחרים לחלבון בתזונה שלך. לדוגמה, אם יש לך ביצים לארוחת בוקר, אז אתה יכול לאכול עוד המבורגר לארוחת צהריים ועדיין לקבל מספיק חלבון.

חלבון הוא מרכיב חשוב בתזונה בריאה. כמות החלבון שאתה צריך לצרוך בכל יום תלויה בגיל, במין וברמת הפעילות שלך.

אדם ממוצע זקוק ל-0.36 גרם חלבון לכל קילוגרם (1 גרם/ק”ג) ממשקל הגוף בכל יום.

כמות החלבון המומלצת ליום משתנה מאדם לאדם והיא תלויה גם בגורמים כמו גיל, מין ורמת פעילות.

מהו חלבון?

חלבון הוא מקרו-נוטריינט שניתן למצוא בכל היצורים החיים. זהו אבן הבניין לגוף האדם והוא עוזר לבנות ולתקן שרירים, איברים, עור, שיער וציפורניים. חלבון גם מספק אנרגיה לגופנו.

ישנם מקורות רבים לחלבון: בשר (כגון בקר), קטניות (כמו שעועית), אגוזים, ירקות, דגנים, מוצרי חלב וביצים.

חלבון הוא מאקרו-נוטריינט המורכב מחומצות אמינו. חשוב לכלול חלבון בתזונה מכיוון שהוא מספק לגוף אנרגיה, עוזר לבנות ולשמור על מסת השריר ותומך במערכת החיסון.

בעוד שיש סוגים רבים של חלבון, בבשר יש ריכוז גבוה של חלבון. קציצת בקר אחת מכילה בסביבות 25 גרם חלבון שזה כמעט מספיק לאדם ממוצע כדי לקבל את הצריכה היומית המומלצת שלו.

מהם היתרונות של אכילת בשר בקר

חלבון הוא רכיב תזונתי חשוב לגוף האדם. זה עוזר לתחזוקה ותיקון שרירים, זה יכול גם לעזור בניהול משקל ומניעת סוכרת. בשר בקר הוא מקור טוב לחלבון כמו גם ברזל, אבץ, זרחן, ויטמין B12 וריבופלבין. אכילת בשר בקר יכולה גם לעזור להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

בשר בקר זכה לכינוי “המולטי ויטמין של הטבע” מכיוון שהוא מכיל חומרים מזינים רבים החיוניים לבריאות האדם. החלבון בבשר בקר הוא איכותי מכיוון שהוא מכיל את כל חומצות האמינו החיוניות שהגוף שלנו צריך כדי לתפקד בצורה תקינה.

קציצת בקר היא אוכל טעים ומזין שיכול להיות תוספת נהדרת לתזונה שלך.

קציצת בקר מורכבת מכ-20 גרם חלבון, מה שהופך אותה למקור מצוין למי שמחפש להוסיף עוד חלבון לתזונה. הוא מכיל גם ברזל, אבץ וויטמינים מקבוצת B.

יש אנשים המאמינים שאכילת בשר אינה בריאה ותוביל למחלות לב או בעיות בריאות אחרות. האמת היא שכל עוד אתם אוכלים נתחי בשר רזים כמו קציצת בקר, לא יהיו לכם בעיות אלו כי תכולת השומן בבשר נמוכה מאוד. היתרונות של אכילת בשר בקר עולים על הסיכונים בצריכה מתונה ובשילוב עם אורח חיים בריא.

מהם המקורות הטובים ביותר לחלבון בקר?

עלינו להיות מודעים לכמות צריכת החלבון שאנו מקבלים. חלבון הוא מאקרו-נוטריינט החיוני לגופנו. זה עוזר בבניית שרירים, תיקון רקמות ושמירה על חילוף חומרים בריא. במאמר זה נחקור את המקורות השונים של חלבון בקר וכמה חלבון הם מכילים.

הדבר הראשון שיש לציין הוא שיש שני סוגים של חלבונים – חלבונים מלאים וחלבונים לא שלמים. חלבונים מלאים מגיעים ממקורות מן החי כמו בשר, מוצרי חלב, ביצים ודגים ואילו חלבונים לא מלאים מגיעים ממקורות צמחיים כמו שעועית וקטניות. לבשר בקר יש את שני סוגי החלבונים אך הוא עשיר יותר בחלבון מלא מאשר בחלבון לא מלא (1).

לדוגמה, קציצת בקר אחת מכילה כ-25 גרם חלבון שיכול למלא את הדרישה היומית שלך לצריכת חלבון (2). עם זאת, אין בו את כל חומצות האמינו החיוניות ולכן לא ניתן להתייחס אליו כמקור מלא לחלבון (3).

אבל אם אתה מחפש מקור טוב שיש

דילוג לתוכן