כך תתמידו עם תפריט תזונה להורדת אחוזי שומן

יש בידכם את נוסחת ההצלחה: תפריט תזונה להורדת אחוזי שומן! כעת, כל שנותר לכם הוא ליישם את הנוסחה, להתמיד בה ולהתרשם מגופכם המשתקף במראה. מהי המוטיבציה להורדת אחוזי השומן? חיטוב כמובן! רגע לפני שאתם יוצאים לדרך (שצפויה להיות מאתגרת), קחו אתכם 4 טיפים להתמדה בתפריט, בתיאבון!

1.”טוב, אז מה אני מכין לי לאכול עכשיו?”

הסיכוי שלכם להתמיד בתפריט יהיה משמעותית גבוה יותר אם יהיו לכם במקרר מנות מוכנות. אז לא, אינכם צריכים לעמוד כל יום וכל היום במטבח, אך כן נדרשת מכם היערכות עם אוכל. ומה זה אומר? לדאוג שבמקרר ימתינו לכם ארוחות מוכנות לכמה ימים קדימה. ואיך היערכות שכזו יכולה לסייע לכם להתמיד?

  • אתם לא מגיעים למצב שאתם רעבים ואין לכם אוכל
  • הבחירה שלכם בהכרח תהיה במנות מתפריט החיטוב
  • לא תצטרכו לדחות/לבטל אימונים כי לא הספקתם לאכול
  • נחסכת מכם התעסקות מיותרת (פיסית ומחשבתית) – האוכל מוכן ונגיש לכם! 

2.רעננו את התפריט לפחות פעם בשבוע

התפישה כי תהליך החיטוב בהכרח לא טעים, היא תפישה שגויה. גם כשאתם רוצים לשרוף שומן, מומלץ ורצוי ליהנות מהאוכל! סוד הקסם להצלחה בתפריט תזונה, קל וחומר שבתפריט חיטוב שנחשב “קשוח” יותר, הוא לאכול אוכל טעים שמספק לכם הנאה ועונג. כשתיהנו מהאוכל, לא תרגישו שתהליך החיטוב גובה מכם מחיר גבוה וכך תוכלו להתמיד לאורך זמן. ההנאה מהאוכל מותנית בעיקר ב-2 דברים:

  • תפריט הנשען על חומרי גלם שאתם אוהבים (בדגש על חלבונים וירקות מועדפים עליכם)
  • גיוון התפריט לפחות פעם בשבוע

במידה ותאכלו כל יום את אותו האוכל לאורך כל תקופת החיטוב, הסיכוי כי תצליחו להתמיד אינו גבוה. רעננו את התפריט עם סוגי חלבון שונים, אבקות/חטיפי חלבון, מגוון ירקות, פחמימות מורכבות מסוגים שונים וכן הלאה.

3.דברו אל עצמכם במראה והזכירו לעצמכם מהי מטרתכם

חשוב שתזכירו לעצמכם (לעתים, גם על בסיס יומי), מהי הסיבה שבגללה אתם אוכלים לפי תפריט תזונה להורדת אחוזי שומן: “תהליך החיטוב הוא הניצחון שלי”, “התחרות חשובה לי”, “גוף חטוב תורם לביטחון העצמי שלי”, “הגדרתי מטרה ואני נחוש בדעתי לכבוש אותה” וכן הלאה. השיח שלכם עם עצמכם לא רק יזכיר לכם את המטרה, אלא גם ישמר את רמות המוטיבציה הגבוהות הנחוצות להצלחה בתהליך.

4.תתפלאו, אך הרשתות החברתיות יכולות לסייע לתהליך

הכותרות שתופסות הרשתות החברתיות לרוב שליליות, אך תוכלו לנכס את השימוש בהן לטובתכם:

  • בפייסבוק – ישנן קבוצות של מאמנים ומתאמנים בהן משתפים טיפים, תפריטים, מתכונים, תרגילים, לוקיישנים לאימונים ועוד. קבוצות אלו הן המקום לשאול שאלות בנושא חיטוב ותזונה, להתייעץ עם אנשי מקצוע ואפילו לקבל חיזוקים חיוביים מחברי הקבוצה. תחושת השייכות שחברות בקבוצה כזו תעניק לכם, תתרום משמעותית להתמדה ולמוטיבציה שלכם.
  • באינסטגרם – ישנם חשבונות של מתאמנים ומאמנים שעוסקים בחיטוב, המשתפים תוכן שעשוי לתרום להתמדה בתהליך. האנשים מאחורי החשבונות החזקים מעלים תוכן על בסיס יומי: מנטרות לחיזוק מנטלי והעלאת המוטיבציה, טרנדים חמים בעולם חיטוב, מתכונים מהירים וקלים להכנה, תרגילי כוח שניתן לבצע בבית בתקופת הקורונה, שידור אימוני LIVE וכן הלאה. 

ומילה אחת על הזמנת אוכל ממסעדות בתקופת החיטוב…

מרבית התזונאים ימליצו לכם פה אחד: בתקופת החיטוב, הכינו לעצמכם את האוכל בבית ואל תתפתו להזמנת אוכל ממסעדות. גם המנות “התמימות” ביותר, עלולות להכיל כמויות אדירות של שומן – חמאה ושמן זית. בתקופת החיטוב, כשחשוב לכם לשמור על תפריט תזונה להורדת אחוזי שומן, ותרו על הזמנת פילה דג, חזה עוף או סלט ממסעדות, והכינו אותם בבית. כך, יש לכם שליטה מלאה על גודל המנות, משקלן, כמות החלבון בהן ואחוזי השומן האמיתיים. בתיאבון!

דילוג לתוכן