האם קפה יעזור בהפחתה במשקל

האם קפה יכול לעזור בירידה במשקל?

קפה הוא אחד המשקאות הפופולריים בעולם, והוא נצרך על ידי אנשים רבים כחלק משגרת הבוקר שלהם. הוצע כי קפה יכול לעזור בירידה במשקל, אך אין מספיק ראיות כדי לתמוך בטענה זו.

כמה מחקרים הראו ששתיית קפה לפני ארוחת הבוקר יכולה להגביר את חילוף החומרים ולעזור בירידה במשקל. אבל יש גם מחקרים שמראים ששתיית קפה דווקא מגבירה את התיאבון ומגבירה את הרצון לאכול יותר מזונות לא בריאים.

לסיכום, איננו יודעים אם קפה עוזר לירידה במשקל או לא מכיוון שאין מספיק ראיות לתמוך בטענה זו.

1. מגביר את חילוף החומרים ומפחית שומן בגוף

בחלק זה נדבר על השפעות הקפה על הירידה במשקל.

קפה הוא משקה פופולרי שאנשים צורכים כדי להישאר ערים ולהפחית את העייפות שלהם. ישנם יתרונות רבים נוספים של שתיית קפה אך היתרונות של ירידה במשקל הוא אחד הנושאים המדוברים ביותר.

קפה הוא משקה פופולרי שאנשים צורכים כדי להישאר ערים ולהפחית את העייפות שלהם. ישנם יתרונות רבים נוספים של שתיית קפה אך היתרונות של ירידה במשקל הוא אחד הנושאים המדוברים ביותר. נמצא כי קפה מגביר את חילוף החומרים, אשר בתורו מפחית את שומן הגוף, וכן מסייע בהפחתת ייסורי הרעב.

2. מגן על בריאות הלב

קפה הוא משקה פופולרי בעולם. זה קיים כבר מאות שנים והוא נצרך על ידי מיליוני אנשים. הוכח ששתיית קפה יכולה לסייע בירידה במשקל, מגינה על בריאות הלב ועוד.

רוב האנשים שותים קפה כדי לקבל דחיפה של אנרגיה או כדי להישאר ערים, אבל הם לא יודעים שיש הרבה יתרונות אחרים של שתיית קפה. שתיית קפה יכולה לעזור לך לרדת במשקל, להגן על בריאות הלב שלך ועוד.

אמנם יש הרבה ויכוחים אם קפה עוזר לירידה במשקל או לא, אבל יש כמה יתרונות שהוכחו. אחד מהם הוא יכולתו להגן על בריאות הלב. מאמר זה יבחן את המחקרים והמחקרים שנעשו בנושא.

המחקר הראשון בחן את המתאם בין צריכת קפה לאוטם שריר הלב, מחלות לב ושבץ מוחי. המחקר מצא כי אנשים ששתו 3 כוסות קפה ביום היו בסיכון נמוך יותר למחלות אלו מאשר אלו ששתו כוס אחת או פחות ביום.

המחקר השני בחן את השפעת הקפאין על לחץ הדם. הוא מצא שקפאין יכול להוריד את לחץ הדם בחולים עם יתר לחץ דם ב-5 עד 10 מ”מ כספית אם הם שותים אותו באופן קבוע לאורך זמן.

המחקר השלישי בדק כיצד שתיית 3 כוסות קפה ביום יכולה להפחית את הסיכון לסוכרת מסוג 2 ב-11%.

המחקר הרביעי מראה ששתיית 1-2 כוסות קפה ביום יכולה להפחית את הסיכון לאלצהיימר

3. משפר מצב רוח ומיקוד נפשי

קפה הוא משקה מרים מצב רוח שהוכח כמפחית חרדה ומשפר מיקוד נפשי. זה גם הוכח כמגביר את הירידה במשקל על ידי הגברת קצב חילוף החומרים ודיכוי התיאבון. יתרה מכך, קפה יכול לשמש כתחליף למשקאות עתירי קלוריות כמו משקאות מוגזים או מיצים.

ישנם מחקרים רבים שהוכיחו טענה זו, אך אחד האחרונים נעשה ב-2014 על ידי חוקרים ממרכז מדעי הבריאות של אוניברסיטת טקסס בסן אנטוניו. הם גילו ששתיית שלוש כוסות קפה ליום יכולה לעזור לך לרדת עד 10 קילו בשנה מבלי לשנות את האוכל או לעשות פעילות גופנית כלשהי.

4. מגדיל את תוחלת החיים

קפה הוא משקה שהיה חלק מהתרבות האנושית במשך מאות שנים. זהו גם אחד המשקאות הנצרכים ביותר בעולם. ישנם יתרונות רבים של קפה, אך יתרון אחד כזה הוא ירידה במשקל.

הקפאין בקפה עוזר להגביר את חילוף החומרים שלך ויש ראיות לכך שהוא יכול לעזור בירידה במשקל. מחקר אחד מצא שאנשים ששתו ארבע כוסות קפה ביום ירדו במשקל פי שניים מאלה שלא שתו בכלל.

הקפאין בקפה גם עוזר להגדיל את תוחלת החיים ולהפחית את הסיכון למחלות מסוימות כמו מחלת אלצהיימר, מחלת פרקינסון וסוכרת מסוג 2

5. מפחית דיכאון וחרדה

קפה הוא משקה שקיים כבר מאות שנים. זה עדיין פופולרי היום, ואנשים רבים שותים אותו כל יום.

יש כאלה שחושבים שקפה יכול לעזור בירידה במשקל, אבל זה לא המקרה. בקפה אין קלוריות ולכן הוא לא משפיע על המשקל של מי ששותה אותו. עם זאת, מי ששותים קפה עשוי להיות בעל סיכוי גבוה יותר לאכול יותר בגלל רמות האנרגיה המוגברות שלהם מהקפאין שבקפה. זה אומר שהם צפויים לצרוך יותר קלוריות ממה שהם היו שותים אם היו שותים משהו אחר כמו מים או תה.

6. משפר את בריאות העור ומגן מפני אקנה (

חוקרים מצאו שקפה יכול לעזור בירידה במשקל מכיוון שהוא מכיל נוגדי חמצון וקפאין. זו הסיבה שקפה הוא משקה פופולרי בקרב אנשים שמנסים לרדת במשקל. זה גם משפר את בריאות העור ומגן מפני אקנה.

קפה הוא משקה פופולרי עבור אנשים רבים, אבל יש לו לא רק יתרונות עבור אלה ששותים אותו. יש הרבה יתרונות פוטנציאליים גם לסביבה. הוכח כי ייצור קפה מפחית את פליטת גזי חממה וחוסך במשאבי מים באזורים מסוימים, כמו אתיופיה וקולומביה.

דילוג לתוכן