האם אפשר להיפטר משומן ביטני?

השומן הויסצרלי, או השומן הביטני אם תרצו, הינו השומן המצטבר מסביב לבטן ובתוך האיברים הפנימיים. אחוזי שומן גבוהים (כאלו הנחשבים חריגים), לא רק עלולים לערער את בריאותכם, אלא גם לפגוע בביטחונכם העצמי. ואכן, השומן הביטני יוצר פעמים רבות התנהגות של מניעה. גברים ונשים שמתביישים בשומן הביטני שלהם, נמנעים מבילוי בבריכה או בים. כמו כן, הבחירה בפריטי הלבוש סופר-סלקטיבית, כאשר היא תתבסס תמיד על פריטים שאינם מבליטים מדי את הבטן.

לשמחתכם, יש מה לעשות ובהחלט ניתן להיפטר מהשומן הביטני. לפניכם, מספר טיפים מעולים שאימוצם ויישומם יוכלו לסייע לכם במלחמה כנגד השומן הביטני. חשוב להדגיש: בכדי לראות תוצאות, נדרשת מכם התמסרות ועקביות למשך זמן, בתהליך הנשען על תזונה נכונה ופעילות גופנית.

שומן ביטני – איך אפשר להיפטר ממנו?

השומן מסביב לבטן מביך אתכם, “מנהל אתכם” ומאיים לפגוע בבריאותכם? לבטח כבר שמעתם על הנוסחה המנצחת למלחמה בשומן הביטני: תזונה נכונה בשילוב עם פעילות גופנית. אז מה עליכם לעשות?

  • פתחו מודעות למספר ואיכות הקלוריות שאתם מכניסים לגופכם – שומן ביטני לא נוצר כך סתם, אלא שהוא תוצר של היעדר פעילות גופנית (או פעילות שאינה מספקת) ותזונה שאינה בריאה. בכדי ליצור גירעון קלורי שיוביל בסופו של דבר לשריפת השומן הביטני והירידה במשקל, עליכם להיות מחושבים ומודעים לכל נושא הקלוריות. על קלוריות שמקורן בשתייה ממותקת לדוגמא כדאי מראש לוותר, שכן ישנו קשר ישיר בין צריכת סוכר מוגברת ובין הצטברות שומן ביטני. כמו כן, מומלץ מאד להעשיר את התזונה שלכם בסיבים תזונתיים, ולבסס אותה בעיקר על ירקות, חלבונים איכותיים, פחמימות מורכבות וקטניות.
  • פעילות גופנית אירובית בתדירות קבועה – מאחר והמוטיבציה העיקרית היא לשרוף את השומן הביטני, הרי שפעילות אירובית היא זו שבעיקר מומלצת (כמו ריצה או הליכה לדוגמא). חשוב להדגיש כי בכדי לראות תוצאות בטווח הארוך, עליכם להתמיד ולאורך זמן. הליכה של חצי שעה בטיילת פעם בשבוע, ככל הנראה לא תאיץ את שריפת השומן הביטני (מה שעלול להעצים את תחושת התסכול). הליכה או ריצה בתדירות גבוהה יותר – של 4/5 פעמים בשבוע, בהחלט תקדם אתכם אל עבר מטרתכם.

שוברים את המיתוס: כפיפות בטן לא שורפות את השומן הביטני

ישנם המון מיתוסים על השומן הביטני ועל איך נכון לשרוף אותו. עם זאת, ה-מיתוס הנפוץ ביותר הוא “כפיפות בטן מועילות לשריפת השומן ביטני”. חשוב להדגיש: כפיפות הבטן בהכרח יטיבו עמכם, אך הן אינן תורמות לשריפת שומן ביטני באופן ישיר. מדוע? מסיבה פשוטה: תכליתן של כפיפות הבטן היא לחזק את שרירי הבטן. כלומר, הפעולה האקטיבית של הכפיפה לא שורפת שומן, אלא רק מחזקת את השריר (שבשלב זה, מאחר וישנו שומן ביטני המכסה אותו, אינו בולט כלפי חוץ).

דילוג לתוכן