דיאטת 17 הימים – עקרונותיה, למי היא מתאימה ומהו החיסרון העיקרי בה?

מבלי להכיר אתכם, אפשר רק לנחש כי במידה וציפור הייתה לוחשת באוזניכם את ההצעה הבאה, הייתם מחבקים אותה בשתי ידיים: “לרדת 7-15 קילוגרמים תוך 68 יום!”. כידוע, דיאטה היא תהליך שהצלחה בו מותנית בעיקר במוטיבציה גבוהה והתמדה לאורך זמן. אתם רוצים לרדת במשקל מבלי להתחייב חודשים ארוכים לתפריט מגביל? דיאטת 17 הימים מביאה עמה בשורה עבורכם: דיאטה קצרה האורכת קצת יותר מחודשיים. 

דיאטת 17 הימים נהנית מיחסי ציבור מעולים, ואלו שהתנסו בה מעידים על שביעות רצון גבוהה מאד. למרות שהדיאטה מוגדרת כדיאטה של 17 ימים, חשוב להבין כי היא נפרסת על פני 68 ימים: ארבעה מחזורים שונים, כאשר כל מחזור אורך 17 ימים. עקרונותיה של הדיאטה:

  • כל מחזור מגלם בתוכו מטרות אחרות (שריפת שומנים, איזון המשקל, שימור הרגלים)
  • בכל שלב, הגוף מקבל מזונות אחרים וכך אינו מתרגל למזונות ספציפיים
  • התוצאה: הגוף שורף שומן, קצב חילוף החומרים משתפר ותהליך הירידה מואץ

4 המחזורים בדיאטה (כל מחזור כ-17 ימים):

  • מחזור 1 – האצה
  • מחזור 2 – הפעלה
  • מחזור 3 – השגה
  • מחזור 4 – הגעה ליעד

אז למי הדיאטה הזו מתאימה ומה חשוב לדעת עליה רגע לפני שמתחילים אותה? התשובות, לפניכם:

דיאטת 17 הימים – היערכו מראש ליום שאחרי…

רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, חשוב שתבצעו תיאום ציפיות שלכם מול הדיאטה. הדבר העיקרי שחשוב שתדעו הוא שדיאטת 17 הימים היא תוכנית דיאטה לטווח הקצר, ולא תוכנית לאורח חיים בריא. ומה זה בעצם אומר? שאחרי 68 הימים, אתם מסיימים את הדיאטה ו”יוצאים בחזרה לעולם”. עם הגעתכם ליעד הסופי בסבב הרביעי, ארגז הכלים שמעניקה לכם הדיאטה מצטמצם משמעותית. ומה הבעיה בעצם? 

במידה ותתמידו בתפריט ותבצעו את הפעילות הגופנית בתדירות המומלצת, תיהנו מירידה במשקל ומגזרה חדשה. עם זאת, אלו שהתנסו בדיאטה מעידים כי ההתמודדות העיקרית מתחילה ביום ה-69, והיא עלולה להיות מורכבת יותר מאשר הדיאטה בעצמה. איך מסבירים את זה? 4 המחזורים שבדיאטה נותנים לכם מסגרת קבועה ותחומה שה”מותר” וה”אסור” בה מאד ברורים. 

עם זאת, עם הגעתכם ליום האחרון במחזור הרביעי, עליכם לסגל לעצמכם אסטרטגיה לשמירה על המשקל החדש שלכם. בעוד ישנם אלו שאכן מצליחים לשמר את התוצאה היפה, ישנם אלו שכעבור זמן קצר מעלים בחזרה את המשקל.   

דיאטה מהירה ל-68 ימים – למי היא יכולה להתאים?

תאמו עם עצמכם ציפיות ושאלו את עצמכם בכנות: “מהי המטרה שלי?”. כל עוד אתם רוצים ליהנות מבוסט מהיר של ירידה במשקל, הדיאטה יכולה להתאים לכם. זכרו כי שימור התוצאה הוא חלק ממטרתכם והוא ומותנה בהשקעה יום-יומית, כך שהדיאטה לא באמת מסתיימת ביום ה-68. מומלץ לכם לקבל את ההחלטה על בסיס היכרותכם עם עצמכם:

  • הניסיון שלכם בדיאטות (מה עובד ופחות עובד לכם)
  • עד כמה אתם מוכנים לוותר ולהקריב למען ירידה במשקל
  • האם אתם נוטים להעלות במשקל עם ההגעה ליעד או מצליחים לשמור עליו
  • חשוב שתבינו את המשמעות של “דיאטת כאסח” המציעה בוסט ירידה בלבד (ולא אורח חיים)

דיאטת 17 הימים היא דיאטה קצרת טווח שמסתיימת ביום ה-68. אל תצפו לתוכנית ארוכת טווח שתוכלו לאמץ לחייכם באופן קבוע. כל עוד מטרתכם היא לרדת במשקל (דיאטת אחרי החגים / דיאטה של אחרי הקורונה וכיוצא בזה), דיאטה זו תוכל להעניק לכם מענה. במקרים בהם אתם מעוניינים בדיאטה מאוזנת שתוכלו לאמץ לתקופה ארוכה יותר, מומלץ שתשקלו תפריטים אחרים. 

דילוג לתוכן