דיאטת פליאו

ההיסטוריה של דיאטת הפליאו

דיאטת פליאו היא דיאטה שזכתה לפופולריות בשנות ה-70 על ידי וולטר ל. ווגטלין, גסטרואנטרולוג. הוא מבוסס על מה שאנו מאמינים שאבותינו אכלו במהלך התקופה הפליאוליתית, הכוללת ירקות, פירות, אגוזים וזרעים ובשר.

דיאטת הפליאו מחייבת אותנו להימנע ממוצרי חלב, דגנים, קטניות ומזון מעובד. הדיאטה גם ממליצה לנו לאכול בשר רזה כמו עוף או דגים במקום בשר אדום כי מאמינים שהם בריאים יותר.

דיאטת פליאו היא תוכנית תזונתית המבוססת על הרעיון שמערכת העיכול האנושית דומה לאלו של אבותינו הטרום-חקלאיים, ציידים-לקטים. התזונה כוללת בשר רזה, דגים, פירות, ירקות ושומנים בריאים.

הרעיון מאחורי דיאטת הפליאו הוא שבני אדם צריכים לאכול את מה שהם אכלו לפני שהומצאה החקלאות. זה אומר שאין דגנים, מוצרי חלב או מזון מעובד.

דיאטת הפליאו קיימת כבר עשרות שנים אבל ראתה תחייה מחודשת בשנים האחרונות עם מפורסמות כמו גווינת’ פאלטרו וביונסה מדברות עליה ברשתות החברתיות ובראיונות.

מהי דיאטת פליאו וכיצד היא פועלת?

דיאטת פליאו היא דיאטה המבוססת על התזונה העתיקה המשוערת של צמחי בר ובעלי חיים שבני אדם צדו ואספו.

דיאטת פליאו היא דיאטה המורכבת מירקות, פירות, בשר, פירות ים, ביצים, אגוזים, זרעים ושמנים. ההבדל העיקרי בין דיאטה זו לדיאטות אחרות הוא אי הכללה של דגנים וסוכרים מעובדים.

ישנם יתרונות רבים לסוג זה של דיאטה: ירידה במשקל, שיפור בריאות הלב, שיפור איכות השינה ועוד.

דיאטת פליאו היא דיאטה שמנסה לחקות את הרגלי האכילה של אבותינו. הרעיון הוא שהגוף שלנו לא מותאם היטב לתזונה המודרנית ועלינו לאכול כמו שאבותינו אכלו לפני 10,000 שנה.

הרעיון מאחורי דיאטת פליאו הוא שעלינו לאכול כמו שאבותינו אכלו לפני 10,000 שנה. ישנם שלושה כללים עיקריים של דיאטה זו:

– לאכול רק מזונות שניתן לצוד או לאסוף (ללא דגנים, מוצרי חלב, שעועית)

– אכלו בשר ודגים אך הימנעו מבשרים מעובדים כמו בייקון

– לאכול הרבה ירקות ופירות

ארוחות פליאו שתוכלו לאכול תוך כדי תנועה

דיאטת פליאו היא דיאטה העוקבת אחר אותם עקרונות כמו התקופה הפליאוליתית. זוהי דיאטה עתירת חלבון, עתירת שומן ודלת פחמימות.

דיאטת פליאו נועדה לעזור לך לרדת במשקל ולשפר את הבריאות שלך.

אם אתם מחפשים ארוחות פליאו שתוכלו לאכול תוך כדי תנועה, הנה כמה מתכונים שקל להכין ויספקו את התשוקה שלכם תוך הקפדה על העקרונות של תוכנית אכילה בריאה זו.

דיאטת פליאו היא הדיאטה המבוססת על האוכל שאנשים אכלו במהלך התקופה הפליאוליתית. הרעיון המרכזי מאחורי הדיאטה הזו הוא לאכול מזון שאבותינו אכלו לפני החקלאות והביות, כלומר אכילת פירות, ירקות, בשר ודגים.

דיאטת פליאו קיימת כבר זמן מה, אך היא הפכה פופולרית יותר בשנים האחרונות בגלל היתרונות הבריאותיים שלה. זה לא קשור רק לירידה במשקל – יש יתרונות רבים אחרים של דיאטה זו כמו הורדת לחץ דם או הפחתת הסיכון למחלות לב.

יש אנשים שנאבקים עם שמירה על דיאטה זו מכיוון שהם צריכים להכין את הארוחות שלהם מבעוד מועד או שהם לא יודעים מה לבשל. לכן יצרנו את המאמר הזה עם כמה מתכונים קלים לדיאטת פליאו שתוכלו להכין לבד או בדרכים – לארוחת בוקר, צהריים או ערב.

7 פחמימות שמותר לאכול בדיאטת פליאו

דיאטת פליאו היא דיאטה הכוללת מזונות שניתן לצוד, לאסוף או לגדל. סוגי המזון מוגבלים לבשר, דגים, ירקות ופירות. התזונה כוללת גם שומנים טבעיים כמו חמאה ושמנים.

חלק מהאנשים בדיאטת פליאו עשויים לחשוב שהם לא יכולים לאכול פחמימות כלל כי אסור להם לדיאטה. עם זאת, יש 7 פחמימות שאתה יכול לאכול בדיאטת פליאו. אלו כוללים:

– פירות

– ירקות

– דגנים לא מעובדים

– פקעות

– אגוזים וזרעים

– מוצרי חלב (אם נסבלים)

– קטניות

דיאטת פליאו היא תוכנית תזונתית המבוססת על התזונה העתיקה של צמחי בר ובעלי חיים שבני אדם אולי אכלו במהלך התקופה הפליאוליתית.

פחמימות אינן מוגבלות לחלוטין בדיאטת פליאו. עם זאת, הם מוגבלים לאלה שנחשבים “בטוחים” למאכל אדם. פחמימות בטוחות אלה כוללות:

-פרי

-ירקות

-דגנים ללא גלוטן

-קטניות ללא גלוטן

דילוג לתוכן