איך מתחילים תזונה קוטוגנית

מהי התזונה הקטוגנית?

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה עתירת שומן ודלת פחמימות שחולקת קווי דמיון רבים עם דיאטות אטקינס ודלות פחמימות. זה כרוך בהפחתה דרסטית של צריכת הפחמימות והחלפתן בשומן. הפחתה זו בפחמימות מכניסה את גופך למצב מטבולי הנקרא קטוזיס. כאשר זה קורה, הגוף שלך הופך יעיל להפליא בשריפת שומן לאנרגיה. הוא גם הופך שומן לקטונים בכבד, שיכולים לספק אנרגיה למוח, בין היתר.

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן המייצרת קטונים בגוף. כאשר קיימים קטונים, הגוף שלך נכנס למצב של קטוזיס ומתחיל לשרוף שומן לאנרגיה.

המטרה של דיאטת קטו היא להשיג קטוזיס תזונתי על ידי הגבלת צריכת הפחמימות ל-20 גרם או פחות ביום.

דיאטת קטו מורכבת בדרך כלל מ-75% שומן, 20% חלבון ו-5% פחמימות.

הדבר החשוב ביותר שאתה יכול לעשות כשאתה מתחיל עם דיאטת קטו הוא לחנך את עצמך אילו מזונות אתה יכול לאכול תוך שמירה על קטוזיס תזונתי.

שלב 1 – הסר את מה שאתה לא יכול לאכול

הצעד הראשון בהתחלת דיאטה קטוגנית הוא להסיר את כל המזונות שאתה לא יכול לאכול. זה כולל מקורות נסתרים וברורים של פחמימות כמו לחמים, פסטות, תפוחי אדמה וירקות עמילניים אחרים.

אתה צריך גם להסיר כל משקאות ממותקים מהתזונה שלך. אלה כוללים משקאות מוגזים, מיצים, ואפילו כמה משקאות “בריאים” כמו מיץ פירות ומשקאות ספורט.

מאמר זה יספק לכם רשימה של מזונות שכדאי להימנע מהם כאשר אתם מקפידים על דיאטה קטוגנית.

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות, עתירת שומן, חלבון בינוני. משמעות הדבר היא שחשוב מאוד לדעת מאילו מזונות להימנע אם אתם עוקבים אחר דרך אכילה זו.

שלב 2 – דכא את התיאבון שלך

על מנת לדכא את התיאבון, כדאי לשתות הרבה מים ולשתות הרבה מיץ לימון.

יש אנשים שמשתמשים בחומץ תפוחים כמדכא תיאבון טבעי.

אחרים משתמשים בתה ירוק לאותה מטרה.

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן שבה הגוף מייצר קטונים בכבד כדי לשמש כאנרגיה. המטרה של דיאטה זו היא להביא את הגוף שלך למצב של קטוזיס, מה שאומר שאתה שורף שומנים במקום פחמימות לאנרגיה.

ניתן להשיג קטוזיס על ידי הקפדה על תוכנית ארוחה דלת פחמימות ועתירת שומן והימנעות ממזונות עשירים בפחמימות. זה יוביל בסופו של דבר לירידה במשקל ולשיפור הבריאות.

עם זאת, חשוב לציין שהדיאטה הקטוגנית יכולה להיות קשה עבור אנשים מסוימים, מכיוון שהם עלולים להתקשות לדכא את התיאבון ולהתרחק ממזונות עשירים בפחמימות.

כדי לרסן את התיאבון שלך בזמן הדיאטה הקטוגנית, הנה כמה טיפים:

שלב 3 – ודא שהגוף שלך מבין מה עומד לבוא

בשלב זה, עלינו לוודא שהגוף שלנו מוכן לשינויים הקרובים.

זהו השלב החשוב מכולם כי אם לא נעשה זאת היטב, הגוף שלנו לא יוכל להסתגל כראוי לתזונה ובסופו של דבר יהיה עמיד בפניה.

הדרך הטובה ביותר להתחיל דיאטה קטוגנית היא לקחת כמה ימי חופש מכל המאכלים האהובים עליך כדי שהגוף שלך יוכל להתרגל לא לאכול אותם יותר.

יש אנשים שמתקשים להתחיל דיאטה קטוגנית כי הגוף שלהם לא מבין מה מגיע. זו הסיבה שחשוב לוודא שאתה עושה את הדברים הנכונים לפני שמתחילים.

מחשבון אחוזי שומן בגוף יכול לעזור לך לקבוע אם אתה מוכן לתזונה הקטוגנית או לא. זה עוזר על ידי קביעה אם הגוף שלך יוכל להשתמש בקטונים כמקור אנרגיה במקום פחמימות וסוכרים.

ישנם שומנים בריאים רבים שיכולים לעזור בירידה במשקל, אך חלקם טובים יותר מאחרים. חשוב לדעת מה הם ואיך הם עובדים כדי להחליט אילו מהם יעבדו הכי טוב עבור הצרכים שלך.

שלב 4 – פשט את החיים שלך

זה השלב האחרון וזה הכי חשוב. פישוט חייך יקל על ביצוע דיאטת קטו.

הפחתת רמות הלחץ, ניהול זמן ושינה מספקת הם כל היבטים חשובים בפישוט חייך. תצטרך לעשות לפחות אחד מהדברים האלה כדי להצליח במסע דיאטת הקטו שלך.

שלב זה נועד לפשט את חייך על ידי הסרת הפיתוי לאכול כל דבר שאינו ידידותי לקטו.

הסר את כל המזונות הלא בריאים מהבית שלך. כדאי גם להעלים פיתויים בעבודה ובמכונית. הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא להימנע מקניות של פריטים לא בריאים ולקנות רק מזונות ידידותיים לקטו.

דילוג לתוכן