איך להיות בגירעון קלורי בלי לספור קלוריות?

מדוע חשוב להיות בגירעון קלורי?

המטרה של גירעון קלורי היא ליצור מחסור קלורי בין הקלוריות שאתם צורכים לבין הקלוריות שאתם שורפים. ניתן להשיג זאת על ידי אכילה פחותה, אכילה בריאה יותר ופעילות גופנית יותר.

גירעון קלורי חשוב כי הוא עוזר לגוף לרדת במשקל. זה גם מוריד את הסיכון לפתח בעיות בריאותיות כמו סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלות לב וסרטן.

חשוב להיות בגירעון קלורי כי זה יעזור לך לרדת במשקל. לא כדאי לספור קלוריות ובמקום זאת להתמקד בהרגלי אכילה בריאים וברי קיימא.

כיצד לחשב את צרכי הקלוריות היומי שלך?

כולנו יודעים שהמפתח לירידה במשקל הוא על ידי גירעון קלורי. אבל איך תדעו אם אתם בגירעון קלורי? ואיך מחשבים את צרכי הקלוריות היומי?

הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שירידה במשקל ועלייה במשקל נקבעות על ידי מאזן האנרגיה שאנו לוקחים (מבחינת קלוריות) ומה שאנו שורפים באמצעות פעילות גופנית, כמו גם גורמים נוספים. כלומר אם אנחנו רוצים לרדת במשקל, אנחנו צריכים ליצור גירעון קלורי על ידי אכילה פחות ממה שהגוף שלנו שורף.

ישנן דרכים רבות לחשב את צרכי הקלוריות היומי שלך. דרך אחת היא עם משוואת האריס-בנדיקט הנותנת הערכה לגבי כמה קלוריות אדם יכול לצרוך בכל יום מבלי לעלות או לרדת במשקל. משוואה זו לוקחת בחשבון גיל, מין, גובה ורמת פעילות.

דרך נוספת להעריך את צרכי הקלוריות היומי שלך היא שימוש במשוואת Mifflin-St Jeor אשר לוקחת בחשבון גם את הגיל,

צרכי קלוריות:

מספר הקלוריות שאדם צריך בכל יום כדי לשמור על משקלו תלוי בכמות הפעילות הגופנית שהוא עושה. ישנם מספר כלים מקוונים שיכולים להעריך כמה קלוריות יומיות אדם צריך. כלי אחד כזה הוא מתכנן משקל הגוף של המכון הלאומי לבריאות, אשר מעריך את צרכי הקלוריות על סמך גיל, גובה, מין ורמת פעילות גופנית.

כמה קלוריות לרדת במשקל:

כמות הקלוריות הדרושה כדי לרדת במשקל משתנה גם בהתאם לגיל, גובהו ומינו של האדם. אדם שנמצא בישיבה יזדקק לפחות קלוריות מאדם פעיל מאוד. Mayo Clinic ממליצה לחתוך 500-750 קלוריות מהתזונה שלך בכל יום אם אתה רוצה לרדת 2 קילו בשבוע.

כיצד למצוא ולמנוע מחסור בקלוריות לא בריא עם דיאטת 80/20

דיאטת 80/20 היא אורח חיים המתמקד באיזון של תזונה וכושר כאחד. זוהי דרך חיים שתעזור לכם להיכנס לגירעון קלורי מבלי שתצטרכו לספור קלוריות.

לדיאטת 80/20 יש ארבעה עקרונות עיקריים:

1) אכלו מזון בריא 80% מהמקרים

2) התעמלו 20% מהזמן

3) אל תדאגו לגבי ספירת קלוריות, התמקדו באיכות ובכמות

4) תהיה מאושר

גירעון קלורי לא תמיד בריא. לפעמים, אנשים מוצאים את עצמם בגירעון קלורי בגלל אורח חייהם או סוגי המזון שהם אוכלים.

דיאטת 80/20 היא דרך לקבל גירעון קלורי בריא והיא מבוססת על הרעיון שאתה יכול לאכול מה שאתה רוצה במשך 20% מהיום שלך ואז לאכול בריא עבור שאר 80%.

אתה יכול לחשב את הגירעון הקלורי שלך על ידי הפחתת המשקל שלך בקילוגרמים מהמשקל הרצוי שלך בקילוגרמים. ההבדל הוא כמה קלוריות אתה צריך לקצץ ביום.

דילוג לתוכן