לפני שאתם מתחילים תוכנית הרזיה: 5 השאלות שחשוב לשאול

קיבלתם המלצות חמות על פליאו, אתם שוקלים ברצינות להתנזר מסוכר וגלוטן ושמעתם ממכרים על שיטת הנקודות המופלאה? אנחנו מנחשים כי אתם חשים סחרור שמקורו בשפע תוכניות ההרזיה המסקרנות אתכם. רגע לפני שאתם בוחרים לעצמכם תוכנית הרזיה, חכו. אנו שמחים להציע לכם נוסחה לבחירת התוכנית המתאימה לכם ביותר, הנשענת על שאילת 5 שאלות. המענה עליהן יספק לכם תמונה בהירה באשר לתוכנית הנכונה ביותר לאורח חייכם ומטרותיכם. מוכנים?

1.”האם התוכנית מתאימה לאורח החיים שלי?”

זו אחת השאלות החשובות ביותר, שמסתבר כי לא כולם נוטים להתעכב עליה. ומדוע היא חשובה כל כך? משום שהתאמתה לאורח חייכם תקבע במידה רבה עד כמה תוכלו ליהנות ממנה ובעיקר – להתמיד בה לאורך זמן. חשוב לדעת כי כל תוכנית הרזיה שתבחרו, תחייב אתכם לשחרר דפוסים ישנים ומעכבים, ולאמץ הרגלים חדשים ומעצימים. כמו כן, כל תוכנית מבוססת על תפריט שמייצג ומתאים לאורח חיים מסוים. 

לדוגמא: דיאטת הפליאו ידועה ככזו המתאימה לקרניבורים, חובבי בשרים. במידה ואינכם צורכים בשר, הרי שהיצמדות לדיאטה זו מראש פחות מומלצת. כמו כן, ישנן תוכניות בהן יש לאכול בכל שלוש שעות. במידה ואינכם אנשים שיכולים לאכול בכל שלוש שעות (פיזית או בגלל אילוצי לו”ז), כדאי לשקול תוכנית הרזיה אחרת.

2.”מה הסיכויים שאתמיד בתוכנית ההרזיה לאורך זמן?”

עובדה ראשונה: מרבית האנשים המתלבטים בין תוכניות הרזיה שונות, ינסו להבין עד כמה מהיר קצב הירידה במשקל בכל אחת מהן. עובדה שניה: מעטים אלו שיתעכבו על שאלת יכולת התמדתם בתוכנית. כידוע, ישנן דיאטות כאסח שאמנם מבטיחות ירידה מהירה במשקל, אך אינן מומלצות: גם משום שהן אינן בריאות, ובעיקר מאחר ותפריטן הקשוח לא מאפשר להתמיד בהן לאורך זמן. כתוצאה מכך, רבים אלו שמעלים בחזרה את כל מה שהורידו. ההמלצה אליכם: אמצו לחייכם תוכנית המקוטלגת כתוכנית לאורח חיים בריא, כזו שניתן ורצוי להתמיד בה לאורך זמן.  

3.”האם התוכנית מאפשרת לי לאכול מאכלים שאני אוהב?”

האם תוכנית הרזיה צריכה לגרום לכם לסבל וויתורים? תופתעו, אך התשובה היא שלא! באופן טבעי, בעת שאתם מעוניינים לרדת במשקל, יהיה עליכם להעניק חשיבות לכמה אתם אוכלים ובעיקר – למה אתם אוכלים. עם זאת, נדירות תוכניות ההרזיה שאוסרות באופן גורף על אכילת מאכלים מסוימים. לכל אדם ישנן העדפות קולינאריות שונות, וחשוב מאד שלפני שאתם מתמסרים לתוכנית הרזיה מסוימת, תבטיחו כי היא מאפשרת לכם לשלב בתפריטכם מאכלים שאתם אוהבים. אחרת? לא תוכלו להתמיד בה לאורך זמן.

4.”האם ישנן הוכחות ליעילותה של תוכנית ההרזיה?”

אתם יודעים כנראה טוב יותר מאיתנו כי ישנן מאות דיאטות, תוכניות הרזיה וגישות שונות לאורח חיים בריא. לבחור מתוך השפע האדיר? לא בהכרח פשוט. ולכן, רצוי מאד שתבדקו אילו תוכניות הוכחו כיעילות לירידה במשקל. ואיך תוכלו לבדוק זאת? בעיקר באמצעות המלצות וחוות דעת של אנשים שהתנסו בהן. מאחר ואתם כבר מעמיקים בהמלצות, נסו לחלץ מידע גם בכל הקשור לדברים הבאים:

  • יכולת ההתמדה בתוכנית לאורך זמן
  • קצב הירידה הממוצע בכל שבוע
  • האם ישנה אפשרות להצטרף לקבוצת תמיכה / ליווי ע”י מנטור
  • האם ישנם אנשים שהצליחו לשמר את המשקל לאורך שנים

5.”קצב הירידה בתוכנית מהיר או הדרגתי?”

לכאורה, הבידול המפתה והמשמעותי ביותר שיכולה להחצין תוכנית הרזיה הוא “ירידה מהירה במשקל, בהתחייבות!”. האם כדאי להיצמד לתוכנית המבטיחה ירידה מהירה מאד במשקל? התשובה חד משמעית והיא שלא! אין זו קלישאה כי “מעלים את המשקל במהירות שמורידים אותו”, אלא נורת אזהרה שחשוב לטפח מודעות כלפיה. תנו עדיפות ברורה לתוכניות הרזיה שקצב הירידה בהן איטי-הדרגתי, בין חצי קילו-לקילו בשבוע (בהתאם למשקל גופכם). הירידה ההדרגתית מאוזנת ובריאה יותר, ומגדילה משמעותית את הסיכוי כי תצליחו לשמור על המשקל לאורך זמן. 

דילוג לתוכן