דיאטה? 9 טעויות נפוצות שיגרמו לכם לעלות במשקל

אתם מבטיחים לעצמכם כי “ממחר דיאטה”? רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, חשוב שגם אתם תכירו את 9 הטעויות הנפוצות בדיאטות. מטרתכם היא לרדת במשקל? דעו אילו התנהגויות, הרגלים ועיגולי פינות יגרמו לכם דווקא לעלות.

1.”אני יכולה בלי ארוחת בוקר. ככה אני חוסכת בקלוריות”

לוותר על ארוחת בוקר? אין דיאטן בעולם שימליץ לכם לדלג על ארוחות. מעבר להשלכות הבריאותיות, הרי שדילוג על ארוחה (הארוחה החשובה ביום, כן?), עלול לתקוע את המטבוליזם שלכם ולהאט את קצב הירידה במשקל.

2.”רק טעמתי, העוגה בכלל בשביל הילדים”

מי אמר שהערך הקלורי של טעימות הוא אפס קלוריות? רגע לפני שאתם טועמים, שאלו את עצמכם: האם הטעימה נכללת בתפריט הדיאטה שלי? טעימה של גנאש שוקולד או פסטה מוקרמת, ככל הנראה לא תאיץ את הירידה במשקל.

3.לעלות בכל יום על המשקל

הדבר האחרון שנחוץ לכם בתהליך דיאטה וירידה במשקל הוא לחץ. עלייה על המשקל אמנם מאד מפתה, אך הריטואל הזה עלול להלחיץ אתכם ולפגוע לכם בתהליך. ומה הקשר בין עלייה פיסית על המשקל ובין עלייה במשקל גופכם? רק דמיינו לעצמכם שהמשקל יבשר על עלייה ולא על ירידה. ברגע שכזה סביר כי תחושו מתוסכלים ותדאגו לפצות את עצמכם בהתאם…

4.לוותר על קמח לבן, אך לאכול תחליפים

החלטתם להוריד את הקמח הלבן מהתפריט כחלק ממאמצכם לרדת במשקל? חכו רגע לפני שאתם ממהרים לתחליפים. פעמים רבות, התחליפים יכולים להיות גרועים יותר מ”המקור”. לחם מקמח תירס וקמח אורז לדוגמא, בעל ערך קלורי כמעט זהה ללחם מקמח לבן. פעמים רבות נדמה לכם כי בחרתם בחלופה בריאה, אך בפועל היא רחוקה מלהיות דיאטטית.

5.האסטרטגיה: דיאטת כאסח

הבעיה בדיאטות הכאסח היא שהן מקדשות את המשפט הידוע: “אחרי הירידות עוד יבואו עליות”. אז נכון, סביר כי דיאטת כאסח תאיץ את ירידתכם במשקל, אך גם תעודד אתכם להעלות אותו בחזרה. אתם אוכלים למשך שבועיים כרוב ולאחר מכן חוזרים להרגיל הישנים? כך מתחילה עלייה במשקל…

6.”קצת רוטב על הסלט, מה כבר יקרה?”

רטבים מעשירים את סלטי הירקות והופכים אותם טעימים יותר, זו עובדה. עובדה נוספת היא שהרטבים עשירים בקלוריות ועלולים לפגוע במאמציכם לרדת במשקל. רוטב קיסר, רוטב ויניגרט, רוטב אלף האיים – כולם, ללא יוצא מן הכלל, מכילים כמות גבוהה מאד של שמן (במקרה הטוב שמן זית, אך במקרה הפחות טוב שמנים אחרים). רוצים לרדת במשקל? עשו לעצמכם טובה והשאירו את הרטבים מחוץ לתפריט.

7.”בדיאטה לא צריך ליהנות מהאוכל”

עם אוכל לא טעים אמנם תוכלו לרדת במשקל, אך לא תוכלו להתמיד בתפריט. דיאטה לא אמורה לגרום לכם לסבל, אלא להפך – לתהליך מלמד ומעצים: מה לאכול, כמה לאכול ומתי לאכול. “מה לאכול” יכול וצריך להיות טעים! מצאו בגבולות הדיאטה שלכם את המאכלים האהובים והמענגים, ושלבו אותם בתפריט היומי שלכם. 

8.כובשים את המטרה ולא חושבים על היום שאחרי

הצלחתם להגיע למטרה שלכם ולרדת 15 קילו? ברכות חמות! כעת, עליכם להשקיע את מאמציכם בשימור התוצאה. בקשו מהדיאטנית שלכם “תפריט שמירה” – כזה שיעצור את ירידתם במשקל, אך יאפשר לכם לשמור על המשקל החדש. ללא תפריט מתאים, אתם עלולים לחזור להרגלים הישנים ולעלות את כל מה שירדתם.

9.אוכלים בריא ללא הגבלה

שימו לב כי ישנו הבדל בין אוכל בריא לאוכל מרזה. אוכל בריא אמנם יתרום לבריאותכם, אך לא בהכרח יסייע לכם לרדת במשקל. אתם לא סופרים את כפות שמן הזית, מעמיסים כמויות של טחינה על הסלט ואוכלים עשרה פירות ביום? אתם אוכלים בריא, אך במשקל – לא תרדו.

דילוג לתוכן