גירעון קלורי גס לגוף – ממה חשוב להיזהר?

הגדרתם לעצמכם מטרה ואתם נחושים לכבוש אותה: לרדת במשקל! לבטח ידוע לכם כי הרזייה מותנית בגירעון קלורי שלילי. איך יוצרים גירעון קלורי? עם פיתוח מודעות לקלוריות הנכנסות לגוף והתמדה בפעילות גופנית. בעת שתגיעו למצב בו תשרפו מספר קלוריות גבוה יותר מזה שהכנסתם (2200 קלוריות ששרפתם אל מול 1500 שהכנסתם), תרזו.

שימוש נכון בנוסחה הזו, ללא ספק יטיב עמכם ויקדם אתכם אל עבר מטרותיכם. עם זאת, עליכם לשים לב כי אתם משתמשים בה בתבונה. בקלות ומבלי שתשימו לב, אתם עלולים ליפול בפח ה”גירעון קלורי גס ולא בריא”. ואיך זה קורה? כשאתם מלאים במוטיבציה לרזות, כך שלא איכפת להם להקטין משמעותית את הקלוריות הנכנסות לגופכם.

רגע לפני שאתם שוקלים להתנסות בדיאטת כאסח, דעו מהן ההשלכות של גירעון קלורי גס לגוף. אל תשכחו לרגע כי תהליך ירידה במשקל חייב להיות הדרגתי, אחראי ומעל לכל – בריא לנפש ולגוף.

מדוע חשוב להיזהר מגירעון קלורי גס?

ברוב המקרים, אנשים מתאמצים מאד להגיע למצב של גירעון קלורי. עם זאת, לא אחת ישנם אלו שהולכים רחוק מדי עם הגירעון הקלורי, כאשר מטרתם היא להאיץ את תהליך ההרזיה. חשוב להדגיש: הרזייה נשענת על גירעון קלורי שלילי – כזה שבו אתם שורפים יותר קלוריות מאשר מכניסים. עם זאת, גירעון גס מאד, כזה שבו אתם מכניסים במודע מעט קלוריות לגוף, עלול להיות מסוכן. מהן ההשלכות של גירעון קלורי גס?

  • תחושת רעב קיצוני – אתם לא יכולים לצפות להיות שבעים ונינוחים כשאתם מכניסים במודע מעט קלוריות. האוכל הוא הדלק שלכם – הוא חיוני לכם ברמה הפיסית והמנטלית. גירעון קלורי שלילי שאינו מבוקר ואחראי, עלול לפגוע בריכוז, במצב הרוח ובמידת החיוניות שלכם.
  • פיצוי על הרעב – תחושת רעב היא תחושה בלתי נסבלת. מה שעלול לקרות עם גירעון קלורי גס וקיצוני, הוא שתחושו צורך לפצות את עצמכם על ההרעבה, באוכל. כך לדוגמא: לאחר שבועיים שבהם הגבלתם את עצמכם, תחושו כי מגיע לכם פיצוי/צ’ופר על הדרך שעשיתם. התוצאה במקרים אלו עלולה להיות השמנה. המשמעות היא שאתם גם מרעיבים את עצמכם, גם מזיקים לגופכם ואף עלולים לעלות במשקל.
  • אימוץ הרגל מעכב ושלילי – היצמדות לשיטה של יצירת גירעון קלורי גס, לא רק שלא בריאה, אלא גם עלולה להזיק לכם בטווח הקצר והארוך. המטרה היא שתאמצו לעצמכם הרגלים חדשים ומטיבים, ולא כאלו שבאופן ישיר או עקיף יפגעו בבריאותכם. תהליך הדרגתי, מאוזן, איטי ובריא, עדיף תמיד על “דיאטת כאסח” אגרסיבית.
  • האטת חילוף החומרים – בהסבר הפשוט ביותר: לא תוכלו להוציא פסולת מבלי שתכניסו לגופכם אוכל. חילוף חומרים תקין משפיע באופן ישיר על תהליך ההרזיה. גירעון קלורי קיצוני עלול לגרום לתקיעות בחילוף החומרים שלכם. התוצאה? לא תצליחו לרדת במשקל.
דילוג לתוכן